do it anyway

感情の波みたいなのは誰にでもあるもんやと思う。

私にもある。

不定期にやってくる低迷期のようなもの。

ちょうど5月やし、5月病のようなもんかもしれん…。

そういうときって何してもうまくいかんかったり、

色々空回りしてたりする。

自分がほんま何の価値もないように思えたり、

周りが皆敵に見えたり…。




数日前"The Paradoxical Commandments" (by Dr. Kent M. Keith)という文を

ある雑誌で見つけた。

どうせ○○したって何も変われへんしとか、

やっても無駄無駄、とか思ってもうた時に思い出せるように、

覚書としてここに転記しとこうと思う。



"Do It Anyway" by Dr. Kent M. Keith



1. People are illogical, unreasonable, and self-centered.

LOVE THEM ANYWAY.

2. If you do good, people will accuse you of selfish ulterior motives.

DO GOOD ANYWAY.

3. If you are successful, you win false friends and true enemies.

SUCEED ANYWAY.

4. The good you do today will be forgotten tomorrow.

DO GOOD ANYWAY.

5. Honesty and frankness make you vulnerable.

BE HONEST AND FRANK ANYWAY.

6. The biggest men and women with the biggest ideas can be shot down by the smallest men and women.

THINK BIG ANYWAY.

7. People favor underdogs but follow only top dogs.

FIGHT FOR A FEW UNDERDOGS ANYWAY.

8. What you spend years building may be destroyed over night.

BUILD ANYWAY.

9. People really need help but may attack you if you do help them.

HELP PEOPLE ANYWAY.

10. Give the world the best you have and you'll get kicked in the teeth.

GIVE THE WORLD THE BEST YOU HAVE ANYWAY.



(日本語訳)

1. 人は非論理的、不合理、利己的な生き物だ。それでも人を愛しなさい。

2. よいことをすれば、人は利己的な動機を非難するだろう。それでもいいことをしなさい。

3. 成功していると、友人の振りをするような人が沢山できるだろう。そして敵も作るだろう。それでも成功しなさい 。

4. 今日したよい行いは明日には忘れられてしまうだろう。それでもよいことをしなさい。

5. 正直さ、率直さは人を傷つきやすくするだろう。それでも正直で率直でありなさい。

6. 沢山の新しい考えを持つ人は小さな人間に打たれてしまうこともある。それでも大きく考えなさい。

7. 人は負け犬を好むが勝ち犬にしか従わない。それでも負け犬と戦う必要もあるだろう。

8. 何年もかけて作り上げたものも一晩で全て壊されてしまうかもしれない。それでも築き上げることをやめないでいなさい。

9. 実際に助けを必要としている人でも、実際に手を差し伸べられるとそれを跳ね除けてしまうかもしれない。それでも人に手を差し出しなさい。

10. 自分の持ってるもの全てを使って頑張っても誰かに顔面を蹴り飛ばされることもある。それでも自分のベストを尽くしなさい。




The world is not a fair place.

Just because you try so hard doesn't mean you'll succeed,

but if you don't try, you won't know.

Give the best you have, and you might eventually get there :)



Love, Sky